Kursusbeskrivelse
Hvilken vaner er den sværeste, at ændre i dit salgsarbejde?
Den sværeste vane, at ændre er den du ikke kender. Derfor kan de samme vaner som du ikke bemærker men som føles trygge og gode gang på gang forhindre dig i, at nå de mål og delmål du ønsker. Andre vaner kender du til, både de gode der hjælper dig til at nå dine mål men måske også de begrænsende vaner hvor du så efterfølgende siger noget i retning af ”hvor er det typisk mig…” men ikke får vanen ændret.
Hvordan kan du øge dit nærvær gennem opmærksomhedstræning? I kundekontakten risikerer vi nemt miste opmærksomheden og at vanerne tager over. Hører bruger du eksempelvis købssignaler godt, hvordan reagerer du på indvendinger, hvordan bruger du din tid, hvordan optræder du i kontaktfasen, hvilke vaner vil du ønske du har i afslutningsfasen og hvilke skal du helst afvænne, hvilke mønstre træder i kraft i dig når du hører at du er i konkurrence med 2 andre firmaer, hvilke vaner præger kunden og hvordan kan du ændre læse, udnytte og ændre kundens vanemanuskripter etc.
På kurset lærer du mere om de 3 grupper af vaner der er i alle salgets faser, du får konkrete nye salgsværktøjer og kommunikationsstrukturer, du lærer at udvide nu’et, være opmærksom og til stede i nuet og skabe nærvær (forudsætningen for at kunden træffer beslutning), du bliver inspireret til at vurdere og påvirke følelser og stemninger mere målrettet. Du lærer desuden, at læse kundens mønstre og hvordan du kan bryde og udnytte disse da kunder også ”blot” er mennesker og har utallige vanemønstre som måske heller ikke er til fordel for dem. Salg er at hjælpe kunden til, at træffe en god beslutning – god for dem og god for os. Så jo mere vi kan se såvel vores egne som kundens vanemønstre og forstå og udbygge deres behov, jo større mulighed er der for at vi får en glad og tilfreds kunde der kommer igen og anbefaler os til andre.
Uanset hvilken erfaring du har og hvilken branche du er i giver dette kursus dit salg og gennemslagskraft et løft. Du får både ny inspiration og motivation til, at bruge den viden du allerede har fra tidligere kurser samt ny viden om både salg, vaner og psykologi og en række afprøvede ideer til at nå dine mål.
Hjernen elsker vaner fordi det føles trygt, at gøre hvad vi plejer og fordi hjernen sparer energi når vi gør hvad vi plejer. Specielt når vi skal præstere, er ”på” og måske under pres som vi kan være i en salgssituation træder der hver gang mønstre i kraft som umiddelbart føles gode, men som måske får os til at tabe kunden gang efter gang uden at vi rigtigt forstår det. Dette medfører spildt tid og muligheder, reduceret salg og for lange beslutningsprocesser og som måske falder ud til konkurrentens fordel.
Vores mål er altid, at kunden bliver tilfreds, kommer igen og anbefaler os til andre og dette når vi bedst når vi ikke alene er forandringsparate men også forandringsskabende.